26.10.2007., petak

my american scrapbook: čokolada

Na početku posta ću uvijek podsjećati da je natječaj za razmjenu otvoren od 09.10. do 25.11. posjetite stranicu FSO-a ili pogledajte moj post.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Sjećam se kad me J. prije njenog puta na ljetnu školu engleskog u Americi pitala: "Što bi mi tamo moglo faliti?"
Pomislih; osim onog uobičajenog (ljudi i okolina), definitivno čokolada i labello.
Zašto?

Naime, možda ste već i mogli zaključiti da sam ovisnica o čokoladi i da volim jesti, jelte... Kad sam ja tek došla u Ameriku, host-obitelj me pitala koja su mi najdraža jela. Odgovorih: jabuka, salata od kupusa i čokolada. I kako su tako dragi, odmah su mi nakupovali jabuka i čokolada. Elem... čokoladica. Primijetila sam da Amerikanci nemaju baš puno ovakvih čokoladnih pločica kao u nas, nego preferiraju malene čokoladice u pojedinačnim pakovanjima (npr. Kit-Kat, mini Twix, m&m, Dove itd.). I tako su mi oni kupili čokoladice. Mislim, bile su dobre, one male Dove i sl., ali kako sam navikla na onu pravu čokoladu, ja to nisam mogla nazivati pravom chocolate (isto tako po meni ni njihov kruh u vrećicama isto nije pravi kruh. A bome ni jabuka, jabuka...). Kad sam prvom prilikom pošla kupovati svoju hranu, potražila sam pločicu tamne. I nađoh ju. Sjećam je se točno: Hershey's. U biti, kupila sam mliječnu i tamnu. Nekako je imala čudan okus. To sam pripisivala kulturološkim razlikama i da mi jednostavno treba vremena da se naviknem na nju. Jedna stvar koja je bila kristalno jasna jest da je bila PREslatka. Sam šećer. Onda sam probala tamnu. Još uvijek slatka, ali sad bar nekog okusa kakaa. Ja ju jedem i jedem, ali nikako da postignem onaj isti efekt kao doma s Dorinom ili čime već.
Za Božić sam između ostalog od host-family dobila i neke čokolade u obliku sardina koje su bile zapakovane u mreži pa su izgledale kao uhvaćene ribe :p Okus je bio... fantastičan. Sladak, kremast, blag i čokoladan. Pogledam omot i vidim da je proizveden u Francuskoj. Eh, naravno, kud čokolade nego europske :) Otada sam prestala jesti Hershey's (napokon, je li...) Jer shvatih da stvarno ne valjaju. Stvarno ne valjaju. Nemaju ni č od čokolade, a kamoli k od kakaa. Sama mast i šećer. Pa sam prestala kupovati Hershey's i prebacila sam se na malo luksuzniju stvar. Kalifornijski Girardelli. Punjenje od karamele je super, ne znam zašto ga u nas baš ne proizvode.
U svibnju je stigao paket od tate za moj rođendan. A što bi bilo unutra nego čokolade :) Dorinaaaa. Ja sam jednostavno bila preporođena. Kad sam okusila tu hrvatsku divotu, shvatila sam da sam već i počela zaboravljati što je to prava čokolada. Ja sam se jednostavno navukla na tu Dorinu i svaki dan bih nakon nastave uživala u barem retku te krasote. Čak i mliječne čokolade, koje inače nisam neki fan, su mi bile predivne... Otada čvrsto vjerujem da nema čokolade do europske čokolade. (Austrija, Belgija... rings a bell? ;p) Američke jednostavno ne valjaju. Osim možda divnih trufflesa :)) Te vrijedi probati u čokoladarnicama.

A labello s početka priče? Ma ja nisam u njih našla nikakve lip-balmove koji su dorasli našim Rosalovim. Ne znam gdje takvih ima za kupit u njih, ali u svojoj okolici u Maineu ih nisam našla. Nego samo onaj Chap-stick (koji ne hrani baš kožu nego imate osjećaj kao da vam je neka plastika nalijepljena za usne) ili Burt's Bees (te su mentol s pčelinjim voskom, bolje od Chap-sticksa, ali još uvijek tvrde za moj ukus).
Po tome smatram da pri putovanju u Ameriku uvijek treba nositi svoju hrpu čokolade i labella iz domovine.
P.S. Moja se prijateljica oduševila na Dorinu. Jedna iz Japana koja je vidjela dosta svijeta i obožava Milku, a i Kraš :D
- 23:59 - Komentari (5) - Isprintaj - #

< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off


***04/06/2007 Vratih se u Hrvatsku, ali sam prelijena promijeniti sadržaj boxa.***


Ovaj blog prvenstveno pišem sebi za uspomenu na ovo iskustvo i kao doživljaj iz prve ruke svim učenicima (poput mene) koji se spremaju na ovaj pothvat i zanimaju ih detalji. Zbog toga će tekstovi često biti duži, čak predugi i s naizgled previše detalja, ali meni važnih i dragih detalja. Nadam se da će ovo nekome biti od pomoći i da ću uspjeti potaknuti ili ohrabriti bar nekoga da se odluči na razmjenu.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jedno optimistično žensko biće koje je dobilo priliku poći u SAD na godinu dana pohađati treći razred srednje škole. Ostat će tamo 10 mjeseci od sredine kolovoza 2006. godine i jako je sretna zbog toga.
Inače nosi dioptrijske naočale ili kontaktne leće, sumnja da može živjeti bez njih jer joj omogućuju da svijet oko sebe vidi u punom sjaju. Taj sjaj voli i fotografirati.
Hobiji su joj fotografija, Photoshopiranje, putovanje, upoznavanje zanimljivih ljudi, pričanje na engleskom, prejedanje čokoladom, jabukom i salatom od kupusa te pranje kose. I baš ju briga što vi mislite o tome.
Postavila je novi dizajn nakon skoro godinu dana i ni sama ne vjeruje da će mijenjati ovaj dizajn do kraja njena života u Americi. Eventualno banner povremeno. Misli da je ubacila možda previše motiva američke zastave... hm.
Kad ju pitaju koju glazbu voli, diplomatski odgovara: "Bilo koju dobru glazbu", što je i istina, jer voli sve od Britney, Jamesa Blunta, Blinka, Nelly Furtado pa sve do Die Toten Hosena, irskog folklora, Bacha i oldiesa (posebno 50.-e i 60.-e), ali ne može slušati previše heavy metala niti techno pjesama odjednom, malo su prežestoki za njen ukus.
Ne voli biti u društvu koje mora komentirati svakoga koga znaju. Smatra da takvo društvo nije ni zapravo društvo jer svatko svakoga trača. To joj nema smisla jer ne voli zadirati u tuđu intimu, a i zalaže se za toleranciju i razumijevanje.
Nešto najdraže ne svijetu joj je pogled. Nešto sitno i neverbalno, ali ima toliku moć i snagu. Nevjerojatno kako jedan poseban pogled uljepšava dane, tjedne ili čak mjesece.
Divota.

Najdraži film: Moulin Rouge.

Što mora obvezno napraviti u SAD-u:
- kupiti bratu country CD (DONE!!!), kupiti Conversice, umočiti noge u neki od Oceana, poći na koncert nekog garage-banda, napraviti snješka :)
- poći na misu u gospel crkvu :))
- umočiti noge u Atlantik, ako može htjela bi i u Tihi Ocean
- poći na koncert!
Htjela bi još i:
- posjetiti Kanadu i obići dosta djelova SAD-a
- snowboardati

Što je dosad napravila:
- kupila bratu odvratan country CD :p
- kupila sebi Moulin Rouge double disc DVD :)) i Britney live koncerte Las Vegas i Hawaii :)
- vidjela Atlantik, noge još noije umočila, ali su u planu
- divila se zgradama svoje škole
- obišla Freedom Trail u Bostonu, imala turu brodom, bila u shopping centru
- boravila u Connecticutu i Maineu, posjet Bostonu, vožnja od Connecticuta do Mainea (znači autobusom prešla Novu Englesku :p)
- odigrala sezonu field hockeya
- pronašla mnoštvo azijske hrane :)
- igrala se u Photoshopu za vrijeme nastave zvane Digital Imaging
- prošla prvi trimestar

Što je za sad u planu:
- dizajniranje vozila za lunapark u proljeće na satu Honors fizike
- mačevanje
- volonterski put u Louisianu da pomogne izgraditi kuće uništene u uraganu
- proljeće na Floridi
- sat grafičkog dizajna
- yoga
- pletenje
- selidba u novoizgrađeni dom

Škola joj je u saveznoj državi Maine koja je poznata po jastogu, morskim plodovima, snijegu, hladnoći i prelijepoj jeseni. Ima samo dva mjeseca ljeta, a svo ostalo doba je dosta hladno. U biti, jako hladno.
Misli da će joj godina biti jako zanimljiva :) (iako će morati polagati sve predmete koje nije imala u Americi po povratku u domovinu. No zna da će se već nekako snaći :D)

Što sad veli:
Kolovoz:
U Maineu je hladno. Moraju se nositi dva sloja majica uvečer, a po danu zna biti toplo ako je sunčano, ako je oblačno i ne baš. Obvezni komad odjeće: sweatshirt s natpisom "Maine" :)
Studeni:
U Maineu je hladno. Jakna se morala nositi od 9. mjeseca, vjetar nekad zna puhati kao duborvačka bura u siječnju. Više nema ni prelijepog lišća nego samo gola stabla. Jutro često zna biti obavijeno maglom i jedva se nešto vidi na dalje od 40 metara. Međutim, naš dom je često pregrijan tako da mogu bez problema šetati u ljetnom topiću i kratkim hlačicama. Obvezan komad odjeće: sweatshirt s logom moje škole i natpisom "Field Hockey" :)

Contacts
Prijedlozi, komentari...

Jako mi je drago čuti dojmove od ljudi koji me čitaju :) Bilo preko komentara ili maila. Slobodno mi se javite ;)




Blog.hr
Moulin Rouge forum
Moulin Rouge official site
James Blunt
Britney's fan-page


Organizacije za stipendiranje razmjena:
- prijave u drugom razredu, za razmjenu u trećem:
[Forum za Slobodu Odgoja]
[ASSIST, Amerika] - jednogodišnja razmjena
[HMC, Ujedinjeno Kraljevstvo]

- prijave u drugom i/ili trećem razredu za školovanje u trećem i četvrtom u jednoj od 13 svjetskih lokacija:
[United World Colleges (UWC) - Hrvatska]
[United World Colleges - općenito]
- UWC je isključivo dvogodišnji program

Team England:
stipendist Traveller @ Bloger
Zvrk
PinkDress
Hayley

Team gimnazija:
Bubi

Team USA:
na razmjeni, The Eleven
Postsecret
Michi

Team Hrvatska:
Angel Girl Ajetam
Ivan_1_1
Kylie
Lavander
Madonna
Mia
Mikelangelus
...One Tree Hill...
Ribafish
Sasha
Silv3r
So emo it hurts
Sunshine
Teeja
Tender memories
Zrinsko pismo

Team Australia:
Karen Cheng

A kad se jednom nađete u Americi ili Engleskoj ili gdje god vas put ponese, obvezno se registrirajte na
Facebooku



Prijavljujete se na faks u Americi?

1. potražite upute i smjernice
Institut za Razvoj Obrazovanja

- pretražite fakseve
Princeton Review*
(*nije povezan sa sveučilištem Princeton)

- saznajte "insider" novosti
College Confidential forum

2. započnite prijavu na većini fakseva
Common App

3. testovi:
TOEFL (test engleskog)
SAT I & SAT II

4. potražite stipendije!
Fastweb






moj banner :) ako me netko hoće na svom blogu



Arhivar
desktop icons
[apple]
[hamtaro head]

Apple govori o stipendijama:
- 2011 -
[]
[]
[]
[]
[Benjamin Franklin Transatlantic Fellows Summer Institute - ljetna stipendija za SAD]
- 2010 -
[Natječaj stipendija za SAD i UK se otvorio - brzo na FSO! ]
[stipendije za SAD i UK za srednjoškolce]

- 2009
[where I have been, what I have been doing...]

Apple comes home (2008):
[online ili pošta?]
[FSO stipendisti 2008/2009]
[senioritis & interview]
[moj interview]
[college interview]
[rock šalabahter]
[college ili university?]

- 2007
[common app]
[12. mjesec & college app]
[svjedodžba]
[keyword activities]
[my american scrapbook: čokolada]
[toefl IV]
[my american scrapbook: samopouzdanje]
[my american scrapbook: web shopping]
[natječaj za Ameriku i Englesku se otvorio - 2007]
[škola - prilagodba]
[toefl III]
[toefl II]
[my american scrapbook: facebook]
[toefl I]
[faks i tako to]
[aftermath]
[pogled s visina]
[my american scrapbook: kilaža]
[holiday? ka-ching!]
[shop 'till you drop]
[my american scrapbook - visina]
[home, sweet home]

Apple in USA (2006-2007):
[pie throw]
[OC: kad sve ode naopako]
[graphic design]
[zar već?]
[juniorska groznica]
[prom]
[look what I've designed! :D]
[o zimskom trimestru I]
[a odakle si?]
[OD etc.]
[long weekend]
[snježno poslijepodne]
[nakon 5 mjeseci u SAD-u]
[post nakon dugo vremena]
[raspored II]
[4 mjeseca u SAD-u]
[Profesori]
[busy as a bee]
[...let it snow...]
[kruh naš svagdašnji...]
[gadget tale]
[panorama & kino]
[thanksgiving]
[javor all around]
[3 mjeseca u SAD-u]
[the exams are over!]
[otvoren natječaj za razmjenu!]
[TOEFL&američka hrana]
[viekend u Bangoru (slike)]
[američki studij]
[nakon 2 mjeseca u SAD-u]
[najava natječaja]
[škola i raspored]
[događaji u 2 tjedna
dio prvi&dio drugi]
[iz sjećanja: aerodromi]
[kako razmijeniti novac u Americi i zadržati zdrav razum]
[dio drugi. Farma?]
[Na putu za Maine]
[Boston]
[:D (ono, sletila sam u Boston :p)]

Apple goes to USA:
[o lektiri (2)]
[round round]
[kako ćete i vi do Amerike ili Velike Britanije?]
[faq]
[dress code]
['cause we are living in a material world...]
[sve u svemu... danas o cjepivu]
[my brand new American schedule]
[o američkim lektirama]
[Američki Beograd?]
[moje amerikanstvo]
[Opa! Novi post? O da, americki ;)]
[American dream]

Wallpapers:
[BITE ME!]
[hamtaro balcony]
[I Love APPLES]
[Moulin Rouge x6!!!]
[Zelenilo BiH]

Slike:
[ekskurzija, dan II: praha]
[ekskurzija, dan I: zagreb - beč]
[praha I]
[Dubrovnik, 04.08.2006.]
[Pula]
[Azzurri]
[Zagreb]
[Božićni Dubrovnik]
[Sun and Raindrops]
[Crno-bijelo u boji]
[Crveni Dubrovnik]]
[Photoshop rules 8)]

29.05.2006