24.10.2007., srijeda

my american scrapbook: samopouzdanje

Na početku posta ću uvijek podsjećati da je natječaj za razmjenu otvoren od 09.10. do 25.11. posjetite stranicu FSO-a ili pogledajte moj post.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nešto sam shvatila prije nego što sam pošla na razmjenu.
Kad sam pogledala sve one učenike koji su pošli na razmjenu i vratili se, shvatila sam da im je jedno svima zajedničko; nekako se čine samopouzdanijima. Svi su mi nekako zračili tom aurom punom sigurnosti u sebe.
Pitah se zašto; Je li to zato što su morali biti daleko od svojih bližnjih na toliko dugo razdoblje? Je li to zbog novog društva? Je li to zato što su bili prepušteni sebi? Nisam baš uspjela potpuno dokučiti zašto, ali nije me toliko brinulo jer sam bila sigurna da ću to otkriti i sama. Jer, na posljetku, i ja sam trebala napraviti to što su i oni, zar ne?

Sada kada sam se vratila, opet gledam na ljude koji su bili na razmjeni; da, definitivno se čine drukčijima. Pogotovo jedan dečko u mojoj generaciji. Kako bi moja mama rekla: "Drukčiji za 180 stupnjeva!" Ne znam je li to zato što su sad maturanti, ne znam je li to samo jer je prošla godina dana da malo sazriju, ali se definitivno čine samopouzdanijima.
Sad pogledam i sebe. Jesam li se promijenila? Je li ta godina ostavila tragove na meni? I u meni? Što mi se čini?
...
Da, definitivno. Mislim da sam drukčija na nekoliko načina. Sada imam jednu novu perspektivu na svijet oko sebe. Sad znam mnogo više o nekim stvarima nego prije. O nekim stvarima o kojima ne bih možda nikad ili tek kasnije shvatila.
Evo, na primjer;
Oduvijek sam se voljela smatrati tolerantnom osobom koja je otvorena za različitosti. Međutim, jednu sam godinu bila van ovog malog grada u kojem je žena drolja čim malo skrati dužinu suknje pa se, ne dao bog, usudi nositi minice i malo veći dekolte. Ili ako se netko pak odluči na neki veliki projekt unutar grada pa ispada megaloman. Ili ako se pak sazna nečija alternativna seksualna orjentacija ta osoba postane predmet svih tračeva pa čak i prozvan bolesnikom.
Jednu sam godinu živjela među curama koje su stalno nosile minice i dosta duboki dekolte i bivale opominjane od profesorice, a nitko u školi to nije doživljavao kao droljasto ili neobično osim ako netko ne bi stvarno pretjerao. Jednu godinu sam živjela među curama koje imaju tako lijepa lica, ali o svom tijelu ne vode nimalo računa i nije ih briga kad im debeli komadi sala ispadaju između pretijesne suknje i prekratke košulje. Jednu godinu sam živjela u školi u kojoj ljudi otvoreno priznaju svoju homoseksualnost ili biseksualnost i nikoga nije bilo briga.
Tako se sada vratim i sjednem na piće s nekim ljudima i bude mi tako neobično da se recimo homoseksualnost spominje kao nešto ultra-egozotično ili čak abnormalno. Bude mi neobično što drugi znaju bii dosta ograničeni i budem iznenađena što se ja uopće čudim tome. To sam sad uzela kao jedan primjer, ali ima toga još.
Zatim,
kako sam jednu godinu bila bez roditelja, ili vam ga bez onih kojima ste najvažniji i koji obavljaju puno stvari umjesto vas. Jest da sam bila čak i prezaštičena od škole i organizacije, ali one svakodnevne stvari su bile moja odgovornost. Više nitko neće doći provjeravati jesam li se probudila na vrijeme ili pobrinuti za sve detalje ili me podsjećati da nešto bude učinjeno. To sam sve morala ja. Još pogotovo kad odete u goste nekome i spavate pod njihovim krovom. Morate se nekako odužiti za to gostoprimstvo, zar ne? Pa pomagati u nekim sitnim kućnim stvarima, imati stalno tu neku želju da nešto napravite kao npr. pospremite suđe iz perilice ili pomognete u nekom kućanskom poslu. Iste one poslove koji bi mi kod kuće bili tako lijeni za napraviti. Onda se nakon takve godine vratim doma i nađem brata kako prigovara za neke sitnice o kojima sam se tamo trebala sama brinuti. Ili mu je čak teško napraviti neki sitni kućni poslić, kao, mama će. Sad mi postaje čak i neugodno kad mama radi neki kućni posao koji ja mogu napraviti.
Ne znam, skroz je drukčije kad isti prostor morate dijeliti s još mnoštvo drugih. Kad nemate dovoljno privatnosti i uvijek morate imati na umu da isti prostor, izvore, hranu koristi i mnoštvo drugih. Kad znate da jedino kroz sklad, kompromis i rad s obje strane možete sretno živjeti.
Vjerujem da se tako naučimo oslanjati sami na sebe i počinjemo shvaćati da jedino sami, kroz svoju snagu, moramo i možemo opstati. Makra živjeli s još mnoštvo ljudi i makar imali hrpu ljudi koja će se brinuti za vas 24/7, ipak nikome nismo toliko važni jer im nismo djeca, svi smo tuđa. Ipak su roditelji samo jedni i nitko se drugi neće nikad više ni htjeti brinuti i voliti nas toliko.
Također, kaže se da sebe najbolje spoznajemo tek kad izađemo iz poznate sredine. Mislim da mogu potvrditi tu uzrečicu. Tek sam u novim situacijama shvatila koliko trebam poraditi na nekim osobinama ili sam možda došla do iznenađujućih spoznaja o svom ponašanju i mislima. U susretu s novim izazovima sam shvatila što toliko volim što ovdje imam u Dubrovniku, a što nipošto ne bi trebalo biti tako kako jest ovdje. Kad smo sami imamo vremena promisliti o sebi samima i shvatiti svoje prioritete, ukuse i sklonosti. Zahvaljujući ovom iskustvu uspjela sam proširiti svoje vidike jer sam upoznala više drukčijih ljudi, više osobnosti, više o ljudskom ponašanju, više o sebi, više o tome što želim od svog života.
Kao što u mojoj školi nitko neće čitati misli i servirati sve na srebrnom pladnju, ali ako sama krenem s idejom i zatražim pomoć, vrata će bi se otvorila i dobila bih podršku. To se isto da primijeniti i u životu. Sami sebi stvaramo svoj život i sami sebi kreiramo budućnost. Bit će nam jedino onako kako mi prostremo. I nikako drugačije.
Možda nas ta spoznaja vodi s razmjene. Možda smo shvatili da trebamo poraditi na sebi pa i jesmo. Možda sad znamo mnogo više nego prije. Pa kad znamo možda smo i manje anksiozni. Pa samim time i sretniji. Pa se to i odrazi na našem pouzdanju.
Vjerojatno u takvim situacijama i u takvim sredinama bolje spoznamo svoju vrijednost i shvatimo da smo zapravo mnogo sposobniji nego što smo umislili.
E, pa hvala ti na tome.
- 23:31 - Komentari (4) - Isprintaj - #

< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off


***04/06/2007 Vratih se u Hrvatsku, ali sam prelijena promijeniti sadržaj boxa.***


Ovaj blog prvenstveno pišem sebi za uspomenu na ovo iskustvo i kao doživljaj iz prve ruke svim učenicima (poput mene) koji se spremaju na ovaj pothvat i zanimaju ih detalji. Zbog toga će tekstovi često biti duži, čak predugi i s naizgled previše detalja, ali meni važnih i dragih detalja. Nadam se da će ovo nekome biti od pomoći i da ću uspjeti potaknuti ili ohrabriti bar nekoga da se odluči na razmjenu.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jedno optimistično žensko biće koje je dobilo priliku poći u SAD na godinu dana pohađati treći razred srednje škole. Ostat će tamo 10 mjeseci od sredine kolovoza 2006. godine i jako je sretna zbog toga.
Inače nosi dioptrijske naočale ili kontaktne leće, sumnja da može živjeti bez njih jer joj omogućuju da svijet oko sebe vidi u punom sjaju. Taj sjaj voli i fotografirati.
Hobiji su joj fotografija, Photoshopiranje, putovanje, upoznavanje zanimljivih ljudi, pričanje na engleskom, prejedanje čokoladom, jabukom i salatom od kupusa te pranje kose. I baš ju briga što vi mislite o tome.
Postavila je novi dizajn nakon skoro godinu dana i ni sama ne vjeruje da će mijenjati ovaj dizajn do kraja njena života u Americi. Eventualno banner povremeno. Misli da je ubacila možda previše motiva američke zastave... hm.
Kad ju pitaju koju glazbu voli, diplomatski odgovara: "Bilo koju dobru glazbu", što je i istina, jer voli sve od Britney, Jamesa Blunta, Blinka, Nelly Furtado pa sve do Die Toten Hosena, irskog folklora, Bacha i oldiesa (posebno 50.-e i 60.-e), ali ne može slušati previše heavy metala niti techno pjesama odjednom, malo su prežestoki za njen ukus.
Ne voli biti u društvu koje mora komentirati svakoga koga znaju. Smatra da takvo društvo nije ni zapravo društvo jer svatko svakoga trača. To joj nema smisla jer ne voli zadirati u tuđu intimu, a i zalaže se za toleranciju i razumijevanje.
Nešto najdraže ne svijetu joj je pogled. Nešto sitno i neverbalno, ali ima toliku moć i snagu. Nevjerojatno kako jedan poseban pogled uljepšava dane, tjedne ili čak mjesece.
Divota.

Najdraži film: Moulin Rouge.

Što mora obvezno napraviti u SAD-u:
- kupiti bratu country CD (DONE!!!), kupiti Conversice, umočiti noge u neki od Oceana, poći na koncert nekog garage-banda, napraviti snješka :)
- poći na misu u gospel crkvu :))
- umočiti noge u Atlantik, ako može htjela bi i u Tihi Ocean
- poći na koncert!
Htjela bi još i:
- posjetiti Kanadu i obići dosta djelova SAD-a
- snowboardati

Što je dosad napravila:
- kupila bratu odvratan country CD :p
- kupila sebi Moulin Rouge double disc DVD :)) i Britney live koncerte Las Vegas i Hawaii :)
- vidjela Atlantik, noge još noije umočila, ali su u planu
- divila se zgradama svoje škole
- obišla Freedom Trail u Bostonu, imala turu brodom, bila u shopping centru
- boravila u Connecticutu i Maineu, posjet Bostonu, vožnja od Connecticuta do Mainea (znači autobusom prešla Novu Englesku :p)
- odigrala sezonu field hockeya
- pronašla mnoštvo azijske hrane :)
- igrala se u Photoshopu za vrijeme nastave zvane Digital Imaging
- prošla prvi trimestar

Što je za sad u planu:
- dizajniranje vozila za lunapark u proljeće na satu Honors fizike
- mačevanje
- volonterski put u Louisianu da pomogne izgraditi kuće uništene u uraganu
- proljeće na Floridi
- sat grafičkog dizajna
- yoga
- pletenje
- selidba u novoizgrađeni dom

Škola joj je u saveznoj državi Maine koja je poznata po jastogu, morskim plodovima, snijegu, hladnoći i prelijepoj jeseni. Ima samo dva mjeseca ljeta, a svo ostalo doba je dosta hladno. U biti, jako hladno.
Misli da će joj godina biti jako zanimljiva :) (iako će morati polagati sve predmete koje nije imala u Americi po povratku u domovinu. No zna da će se već nekako snaći :D)

Što sad veli:
Kolovoz:
U Maineu je hladno. Moraju se nositi dva sloja majica uvečer, a po danu zna biti toplo ako je sunčano, ako je oblačno i ne baš. Obvezni komad odjeće: sweatshirt s natpisom "Maine" :)
Studeni:
U Maineu je hladno. Jakna se morala nositi od 9. mjeseca, vjetar nekad zna puhati kao duborvačka bura u siječnju. Više nema ni prelijepog lišća nego samo gola stabla. Jutro često zna biti obavijeno maglom i jedva se nešto vidi na dalje od 40 metara. Međutim, naš dom je često pregrijan tako da mogu bez problema šetati u ljetnom topiću i kratkim hlačicama. Obvezan komad odjeće: sweatshirt s logom moje škole i natpisom "Field Hockey" :)

Contacts
Prijedlozi, komentari...

Jako mi je drago čuti dojmove od ljudi koji me čitaju :) Bilo preko komentara ili maila. Slobodno mi se javite ;)




Blog.hr
Moulin Rouge forum
Moulin Rouge official site
James Blunt
Britney's fan-page


Organizacije za stipendiranje razmjena:
- prijave u drugom razredu, za razmjenu u trećem:
[Forum za Slobodu Odgoja]
[ASSIST, Amerika] - jednogodišnja razmjena
[HMC, Ujedinjeno Kraljevstvo]

- prijave u drugom i/ili trećem razredu za školovanje u trećem i četvrtom u jednoj od 13 svjetskih lokacija:
[United World Colleges (UWC) - Hrvatska]
[United World Colleges - općenito]
- UWC je isključivo dvogodišnji program

Team England:
stipendist Traveller @ Bloger
Zvrk
PinkDress
Hayley

Team gimnazija:
Bubi

Team USA:
na razmjeni, The Eleven
Postsecret
Michi

Team Hrvatska:
Angel Girl Ajetam
Ivan_1_1
Kylie
Lavander
Madonna
Mia
Mikelangelus
...One Tree Hill...
Ribafish
Sasha
Silv3r
So emo it hurts
Sunshine
Teeja
Tender memories
Zrinsko pismo

Team Australia:
Karen Cheng

A kad se jednom nađete u Americi ili Engleskoj ili gdje god vas put ponese, obvezno se registrirajte na
Facebooku



Prijavljujete se na faks u Americi?

1. potražite upute i smjernice
Institut za Razvoj Obrazovanja

- pretražite fakseve
Princeton Review*
(*nije povezan sa sveučilištem Princeton)

- saznajte "insider" novosti
College Confidential forum

2. započnite prijavu na većini fakseva
Common App

3. testovi:
TOEFL (test engleskog)
SAT I & SAT II

4. potražite stipendije!
Fastweb






moj banner :) ako me netko hoće na svom blogu



Arhivar
desktop icons
[apple]
[hamtaro head]

Apple govori o stipendijama:
- 2011 -
[]
[]
[]
[]
[Benjamin Franklin Transatlantic Fellows Summer Institute - ljetna stipendija za SAD]
- 2010 -
[Natječaj stipendija za SAD i UK se otvorio - brzo na FSO! ]
[stipendije za SAD i UK za srednjoškolce]

- 2009
[where I have been, what I have been doing...]

Apple comes home (2008):
[online ili pošta?]
[FSO stipendisti 2008/2009]
[senioritis & interview]
[moj interview]
[college interview]
[rock šalabahter]
[college ili university?]

- 2007
[common app]
[12. mjesec & college app]
[svjedodžba]
[keyword activities]
[my american scrapbook: čokolada]
[toefl IV]
[my american scrapbook: samopouzdanje]
[my american scrapbook: web shopping]
[natječaj za Ameriku i Englesku se otvorio - 2007]
[škola - prilagodba]
[toefl III]
[toefl II]
[my american scrapbook: facebook]
[toefl I]
[faks i tako to]
[aftermath]
[pogled s visina]
[my american scrapbook: kilaža]
[holiday? ka-ching!]
[shop 'till you drop]
[my american scrapbook - visina]
[home, sweet home]

Apple in USA (2006-2007):
[pie throw]
[OC: kad sve ode naopako]
[graphic design]
[zar već?]
[juniorska groznica]
[prom]
[look what I've designed! :D]
[o zimskom trimestru I]
[a odakle si?]
[OD etc.]
[long weekend]
[snježno poslijepodne]
[nakon 5 mjeseci u SAD-u]
[post nakon dugo vremena]
[raspored II]
[4 mjeseca u SAD-u]
[Profesori]
[busy as a bee]
[...let it snow...]
[kruh naš svagdašnji...]
[gadget tale]
[panorama & kino]
[thanksgiving]
[javor all around]
[3 mjeseca u SAD-u]
[the exams are over!]
[otvoren natječaj za razmjenu!]
[TOEFL&američka hrana]
[viekend u Bangoru (slike)]
[američki studij]
[nakon 2 mjeseca u SAD-u]
[najava natječaja]
[škola i raspored]
[događaji u 2 tjedna
dio prvi&dio drugi]
[iz sjećanja: aerodromi]
[kako razmijeniti novac u Americi i zadržati zdrav razum]
[dio drugi. Farma?]
[Na putu za Maine]
[Boston]
[:D (ono, sletila sam u Boston :p)]

Apple goes to USA:
[o lektiri (2)]
[round round]
[kako ćete i vi do Amerike ili Velike Britanije?]
[faq]
[dress code]
['cause we are living in a material world...]
[sve u svemu... danas o cjepivu]
[my brand new American schedule]
[o američkim lektirama]
[Američki Beograd?]
[moje amerikanstvo]
[Opa! Novi post? O da, americki ;)]
[American dream]

Wallpapers:
[BITE ME!]
[hamtaro balcony]
[I Love APPLES]
[Moulin Rouge x6!!!]
[Zelenilo BiH]

Slike:
[ekskurzija, dan II: praha]
[ekskurzija, dan I: zagreb - beč]
[praha I]
[Dubrovnik, 04.08.2006.]
[Pula]
[Azzurri]
[Zagreb]
[Božićni Dubrovnik]
[Sun and Raindrops]
[Crno-bijelo u boji]
[Crveni Dubrovnik]]
[Photoshop rules 8)]

29.05.2006